Kritikus szemmel

2008.02.07. 09:37

-         Mit szeretne tőlem hallani drága barátom?
-         Hogy mi a véleménye az írásomról.
-         Aha. Minő váratlan fordulat. Érdekes maguk mind ezt akarják.
-         Ki az a mi?
-         Ilyenek mind kegyed, kezdő írócskák. Bár maga már nem is olyan fiatal. Mi is a keresztneve? Hány éves, ha meg nem sértem?
-         Máté vagyok. Negyvenkilenc
-         Aha. És mivel múlatta eddig az idejét?
-         Dolgoztam. Úgynevezett rendes foglalkozásom volt. Vámügy, meg ilyesmi. Semmi bölcsészet, semmi irodalom, semmi újságírás. Teljesen civil vagyok.
-         Értem, és most még is miért gondolt arra, hogy írnia kell?
-         Ön pszichológus, vagy csak úgy érdeklődik?  
-         Őszintén szólva, nem érdekel. Csak egy rutinkérdés volt. (Belső hang: az érdekel, hogy miért gondolja minden jöttment dilettáns, hogy neki írnia kell? Mi ez a grafománia ebben az országban? Vajon mit szólna hozzá ez a fickó, ha fognám magam és elkezdenék belekontárkodni abba a bármibe, amit csinál. Biztos hívná a szakmai kamarát, hogy kiebrudaljanak a piacról. Csak ez a szegény irodalom, ez az, aminek ege alatt bárki bármit büntetlenül cselekedhet. És még ezt várják, hogy jó képet vágjak hozzá.)
-         Ha arra gondol, hogy miért kell egy újabb dilettánssal foglalkoznia, kérem, tépje el, vagy adja vissza a kéziratot. Lesajnálásból nem kérek.
-         Hú de önérzetesnek tetszik lenni!
-         Nem önérzet, önbecsülés.
-         Remek! Miért hozzánk hozta az írását? Kérdhetném úgy is, miért pont engem pécézett ki arra a nemes feladata, hogy turkáljak a szemetében?
-         Nincsenek bennfentes kapcsolataim. Gondoltam kiválasztok egy nekem szimpatikus lapot. Ami számomra értékes, a mögött állhat szakmai és emberi minőség is. Látatlanban bíztam meg Önben.
-         Jó-jó, ne hízelegjen. Azzal nem megy semmire.
-         Nem hízelegtem. A véleményemet mondtam.
-         Igen. Nos, ide figyeljen. Elolvastam ezt az izét. Nyugodjon meg, nem fog érte irodalmi Nobel-díjat kapni. A szerkezete töredezet. Nem teszi le egy rész téma mellé sem a garast. Csapong, ami a mese rovására megy. Az a módszer, hogy egy szereplővel köti össze a mese fonalát már lerágott csont. Viszont üdítő, hogy apró példabeszéd beszúrásokkal igyekszik ritmusossá tenni a szöveget, de ez kevés. A központozás egészen hibás, szétbombázza vele az egészet. Általában rosszul használja a szövegközi írásjeleket. A helyesírási hibákat, meg illik kijavítani, mielőtt szerkesztőhöz küldi az irományát. Egy szó, mint száz, gyönge! Közepesnél is gyengébb.
-         Értem. Köszönöm a kritikát.
-         Szóra sem érdemes
-         Lehet még egy kérdésem.
-         Tessék. Csak ne azt kérdezze, hogy érdemes-e folytatnia.
-         Van három barátom, szeretnék ők is megmutatni az írásaikat. Bejöhetnek Önhöz?
-         Még három? És ők miket írnak?
-         Olyasmi a téma, mint az enyém. Úgy képzeltük, hogy közreadunk egy tematikus kötetet. Dolgozunk rajta keményen, kijavítjuk a hibákat, és közösen kiadjuk.
-         Kiadnak egy kötetet? Hah. Mindenki nyomtatásban akarja látni az firkálmányát. Biztosan már címe is van annak a kötetnek?
-         Igen van. Evangélium.
szerintünk: (4/5)
értékelés: : (0/5)

A bejegyzés trackback címe:

https://birodalom.blog.hu/api/trackback/id/tr75329062

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása