Az anyósommal összevesztünk, annyira felizgatott minket a város aktuális gazdaságpolitikája. Itt vannak ezek a szegény parkolási társulások. Nem elég, hogy újabb és újabb területekre kell kiépítenie a rendszert, - új automaták, energia ellátás biztosítása, figyelmeztető táblák felállítása, felfestés, munkaerő felvétel, betanítás, újabb fényképezőgépek vásárlása – de még a békát is önként kell lenyelniük.  A saját szóvivőjükkel mondatják be a rádióba, hogy a jövő évi díjemelés célja a belvárosi forgalom csökkentése. Értem én, hogyne érteném, magam is a belvárosban lakom, még is furcsa érzésem támadt. Az egésznek olyan középkori retro hangulata van, mint amikor a boszorkányégetéshez a családnak kellett biztosítania a tüzelőt. Brrr.

Hogy lehet ilyen kegyetlen az önkormányzat közlekedési bizottsága. Nem elég, hogy szegény parkolási társaságokat belehajszolják a fejlesztésbe, de még a fenntartható gazdasági növekedést is eleve kizárják. Ha kevesebb autó jön be a városba, akkor hogy térül meg a komoly beruházás, és hol marad a tisztes haszon? Mikor kezdtem emlegetni a kommunistákat, akkor hülyézet le az anyósom. Egyébként is örülhetnék - mondta, hogy így nő a belváros. Most már nem csak a körúton innen, hanem azon jóval túl is az van. Díjfizetés alapján belvárossá vált Angyalföld, a Józsefváros és Ferencváros egy jelentős része, de a Budavár és a Krisztinaváros után ilyen babérokra tör a Város major és Lágymányos is.
Ne járjon a szám, mondta az anyósom, és ne is próbáljam megérteni ezeket a dolgokat, az én agyam úgy is kicsi hozzá. Igaza lehet, mert a BKV jegyárak alakulását sem értettem. Azt mondták, hogy átlagosan nyolc százalékkal emelkedik. Én csak a sajátomat tudtam kiszámolni régen.  Ma már erre sem merek vállalkozni. Akár alulról fölfelé, akár fentről lefelé számolom, sehogy sem nyolc.
Azért van igaza az anyósomnak a szellemi képességeimet illetőleg, mert képes voltam összekombinálni a parkolási díjemelést, a BKV jegyárak változásával. Gondoltam, biztosan olcsóbb lesz a vonaljegy, hogy ne autóval jöjjön az a sok ember, de tényleg… Tényleg nem értek én ehhez.
szerintünk: (1/5)
értékelés: : (0/5)

A bejegyzés trackback címe:

https://birodalom.blog.hu/api/trackback/id/tr78801726

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása